Cum obții ce îți dorești de la interlocutorul tău

Mirela Ene, 7 iulie 2014, Ora 11:15

  • print
  • |
cum-obtii-ce-iti-doresti-de-la-interlocutorul-tau-41587-1.jpg

Cuvintele care au semnificaţii legate de gust activează ariile emoţionale ale creierului mai intens decât cuvinte cu acelaşi sens, dar care nu evocă senzaţii gustative, arată un nou studiu.

De exemplu, ceea ce spunem are un impact mai mare dacă utilizăm cuvântul „dulce" în loc de „blând" sau „tandru".

Folosirea unor termeni metaforici legaţi de gust în locul unor cuvinte sinonime, folosite în sensul lor propriu, dă mai multă greutate vorbelor unei persoane şi o face să pară mai influentă, susţin membrii unui grup de cercetători din SUA şi Germania.

Procesele cerebrale implicate în cele două cazuri sunt diferite, spun cercetătorii. Ei au înregistrat activitatea cerebrală a 37 de participanţi, pe care îi rugaseră să citească propoziţii care includeau metafore „gustative" folosite în mod obişnuit.

Apoi, fiecare asemenea cuvânt folosit în sens metaforic a fost înlocuit cu un sinonim utilizat în sensul său literal; de exemplu, „i-a aruncat o privire dulce"a fost înlocuit cu „i-a aruncat o privire tandră".

Rezultatele au arătat că frazele ce conţineau cuvinte care evocau gustul activau arii cerebrale despre care se ştie că sunt asociate cu procesarea emoţiilor - de exemplu, amigdala; de asemenea, activau zone implicate în actul fizic al gustării, precum cortexul gustativ.

Limbajul uman utilizează frecvent asocierea cu senzaţii fizice sau obiecte atunci când se referă la noţiuni abstracte precum timpul, înţelegerea sau emoţiile, spun cercetătorii. De exemplu, a fi îndrăgostit este o stare adesea descrisă prin termeni de genul „bolnav" sau „cu inima străpunsă de o săgeată"

Tot astfel, „dulce" are o componentă fizică mult mai pronunţată decât „tandru".

Aceste asocieri ne influenţează creierul la nivel emoţional, ceea ce poate spori impactul unei fraze şi poate conferi celor ce le folososc un avantaj în comunicare.

 

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
09:53
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou