Best Dental

Și ministrul Finanțelor a plecat acasă din cauza mafiei TVA?

Pavel Roman, 16 martie 2015, Ora 10:25

  • print
  • |
si-ministrul-finantelor-pleaca-acasa-din-cauza-mafiei-tva-45964-1.jpg

Am lucrat peste şaptesprezece ani în finanţe. Cunosc, aproximativ, toate metodele posibile prin care mafia din România prăduie statul şi aproape toate filierele sau mecanismele evaziunii fiscale și nu pot ințelege limita imbecilismului politic și nici frăția dintre politicieni și crima organizată din prezent.

Am participat la întocmirea unor dosare grele de fraudă fiscală, precum cele privind ROMPETROL, STEAUA ROMÂNĂ, VEGA PLOIEŞTI, OMV, LUKOIL, PETROLSUB, Dosarul "Tracia" privind vânzarea de motorină fără taxa MTR la O.M.V., dosarele privind fraude comise de societăţi ale lui Ioan Niculae şi multe alte zeci de dosare grele cu prejudicii de sute de miloane de Euro și nu înțeleg cum n-am fost pregătit profesional (sau compatibil, naiba ştie!?) pentru nouă structură "Antifraudă" (deşi aveam printre cele mai mari realizări profesionale, constand din sume încasate la Bugetul de stat, prejudicii fiscale constatate, respectiv dosare penale întocmite, soldate cu zeci de arestări şi condamnări). Alături de mulţi alţi „icomozi" (precum „titularii" dosarelor „Transformatorul", „ICA", "Loteria" „ROMPETROL"), am fost "exmatriculat" fără nici o logică din sistem, nu pentru că nu mi-aş fi făcut treaba, ci tocmai pentru ca mi-am facut-o foarte bine, dar trebuia "să plec acasă", pentru că aşa a vrut Victor Ponta si mafia ce s-a folosit de el, desfiinţând Garda Financiara. Așa funcționează țara lui Victor Ponta! O țară condusă prin ipocrizie!

Și totuși, privind la ceea ce se petrece astăzi în România lui Ponta &Co., nu mă consider o victima pentru că am înţeles, în decursul anilor, cum doreste mafia politică să funcţioneze instituţiile statului şi că sistemul politico-mafiot - care controlează furtul de TVA şi toată administraţia publică -, n-are nevoie de profesionişti, capabili să se sesizeze din oficiu când constată încălcarea legii ci de executanţi docili, autoeducaţi să nu comenteze ordinele primite ierarhic şi, mai ales, să nu-şi depăşească competenţele, trecând dincolo de "buticuri". Dar, chiar dacă m-am resemnat, într-un fel, asta nu înseamnă că sunt imbecil şi nu percep, dincolo de justificările (penibile de altfel) pontisto-chitoiano-diaconiste că exact acesta a fost motivul desfiinţării Gărzii Financiare: Era o instituţie independenţa politic, ce se putea sesiza din oficiu (aşa cum au făcut-o în multe cazuri) şi, acţionând independent, crea multe "neplăceri" tandemului mafie-politician, mai ales în domeniul furtului de TVA. Din acest motiv, Ponta, Chițoiu &Co.sub masca eficientizării colectarii TVA, au înlocuit Garda cu Antifrauda, institutie subordonată complet politicului, fără rebeli, "nedotata" cu specimene "curioase" privind modul cum funcţionează mafia TVA și sistemul rambursărilor pe bază de operațiuni fictive. 

Lăsând la o parte modul evident mafiot prin care Ponta, Chiţoiu, Fenechiu, Voiculescu şi alţi "parteneri" de acest gen, au reuşit performanţa - unică într-o ţară pretins democrată -, eliminării unei instituţii ce deranja mafia politică, ceva continuă să mă intrige şi astăzi. De ce - ca într-un film în care nu exista decât stupid peoples -,  după ce Ponta, Ruşanu &Co. au bulversat România, mutând Ploieştiul la Alexandria, Iaşiul la Suceava, Timişoara la Deva sau Clujul la Oradea, etc., încât contrabandiştii şi evazioniştii au liber la orice, parcă toată lumea (chiar si societatea civilă) toată lumea suferă de "orbul găinilor" şi nu înţelege că această experienţă stupidă, numită "Antifraudă", este o batjocură politicianistă, facută nu gratis, ci pe banii contribuabililor, luați de proști de douăzecișicinci de ani. Şi ce exemplu mai concludent există privind "performanţa" acestei instituţii, creată conform proiectului mafiei protejată de Ponta&Co., decât că, exact contrariul justificării necesității inființării instituției, încasările din colectarea TVA, în 2014, faţă de 2013, au scăzut cu şapte miliarde lei, iar suma n-a fost nicidecum pierdută ci a fost încasată în plus de mafia din jurul lui Ponta? Și sunt peste un miliard si jumatate de Euro, intr-un an, nu cateva zeci de milioane ! Aceasta este cacealmaua "Antifrauda" marca Victor Ponta&Co. O gaură bugetaraă de peste 1,5 miliarde Euro, numai la TVA.  In aceeași notă, de parca suntem un popor de retardati, şeful ANAF, vameşul Diaconu, în loc să justifice prostul management și catastrofa in domeniul încasărilor bugetare, ne cere "răgaz" până când semi-analfabeţii aduşi de el în ANAF vor învaţă fiscalitate ! Adică până când? Până tot bugetul public al României va fi "transferat" la Fallujah. Irak, Siria si Afganistan?  

Au trecut peste şapte ani de zile de când am aderat la UE, iar performanţa colectării veniturilor fiscale în loc să crească scade constant. Şi, vizibilă chiar și din Alaska, cea mai gravă problema a României - din punct de vedere fiscal, economic şi social (cea care generează şi întreţine corupţia în România) -, este furtul de TVA, furt care, conform rapoartelor Consiliului fiscal (autoritate ce sprijină activitatea Guvernului şi a Parlamentului în cadrul procesului de elaborare şi derulare a politicilor fiscal-bugetare) şi ale SRI, a ajuns la uriaşa sumă de peste optzeci miliarde lei anual. Cu toate acestea, de parcă sunt blocaţi într-o anestezie generală, Guvernul, Parlamentul, puterea, opoziţia, societatea civilă, specialiştii în fiscalitate, instituţiile statului cantonate în acest domeniu (ANAF, DIICOT, SRI), mass-media, in loc sa traga semnalul de alarma și să procedeze in consecință, se fac că nu înţeleg gravitatea fenomenului şi, deşi au soluţii simple şi eficiente la îndemână, precum introducerea metodei simplificate de colectare a TVA, nu numai că nu fac nimic să oprească furtul de TVA în România, din contra, îl încurajează printr-o suspectă deliberată indiferenţă. Aceasta demonstrează ori că suntem o naţiune ignorantă până la prostie, ori resemnată şi nu ne mai pasă că suntem furaţi anual cu peste optzeci miliarde de lei.

Privit fenomenul din punct de vedere al administraţiei publice (Guvern, Parlament), este tot mai evident: ori că există un dezinteres total in ce privește schimbarea mecanismului colectării TVA, generat de frică - instituțiile statului fiind copleşite de mafie -, ori că instituţiile sunt total corupte şi controlate de mafia ce sustrage TVA. Pentru că indiferent cât ar fi de ignoranţi, nu se poate să se ajungă până acolo încât institutiile statului, conduse de Ponta&Co. să nu întelega că  pot bloca furtul a optzeci miliarde lei anual, printr-o metoda simpla, respectiv introducerea taxării inverse in cazul colectarii TVA şi devine absurd faptul că se fac ca nu înţeleg că au la dispoziţie o astfel de măsură simplă şi eficientă.

Că nu sunt ignoranți, nici nevinovați și că știau exact ce se întâmplă și ce va urma în domeniul furtului de TVA; că nu colectarea la buget a fost scopul urmarit prin desfiinţarea Gărzii Financiare ci tocmai contrariul, adica protejarea celor care sustrag TVA, rezultă clar din rapoartele privind executța bugetară ale MF, ale Consiliului fiscal si SRI. Cand colectezi TVA cu peste 1,5 miliarde de euro mai putin in 2014 decat in 2013, dupa reorganizarea fiscului. Este evident că scopul urmărit a fost chiar acesta și o dovadă că între mafie şi Guvern, în ce priveşte furtul de TVA, este o cooperare perfectă și totul a fost anticipat Dovada că Guvernul poate dar nu vrea sa înlăture mafia ce fura 80% din TVA, constă în faptul că, în cursul anului 2011, urmare a mai multor informari (rapoarte şi acte de control, prin care s-a demonstrat ce prejudicii  uriașe întrgistrază bugetul public prin sustragerea TVA de către mafie) și la presiunile Asociațiilor producătorilor de cereale, conducerea MF și ANAF a cedat și a făcut presiuni asupra Guvernului Boc, determinându-l să accepte și să introducă metoda simplificată de colectare a TVA, în domeniul comerțului cu cereale, domeniu în care, România pierdea, anual, peste cinci miliarde lei. Deşi, evident, măsură a fost un real succes pentru economia naţională şi bugetul public (au dispărut din „peisajul" evaziunii fiscale câteva mii de firme intermediare, de tip „fantomă", interpuse între producător şi vânzătorul sau consumatorul final, ce colectau TVA în numele statului şi o fraudau) nici până astăzi ANAF şi Guvernul nu au comunicat opiniei publice impactul bugetar al acestei măsuri, respectiv ce sumă s-a colectat suplimentar la buget prin introducerea taxării inverse la cereale şi nici care au fost efectele acestei măsuri.

De ce a devenit totul secret? Simplu! Dacă Guvernul şi ANAF ar fi făcut publice rezultatele pozitive înregistrate în urmă aplicării acestei măsuri, n-ar mai fi putut justifica menţinerea metodei actuale de colectare al TVA la celelalte produse de larg consum, precum carne, legume fructe, etc., aşa cum este prevăzută în titlul VI, cap. 11, art. 150-151 din Codul fiscal - metodă care presupune încasarea de către vânzătorii finali a TVA de la consumatorul final şi plata acesteia, nu către bugetul de stat ci către furnizor, în cascadă, până la producător -, sistem care, prin interpunerea unei societăţi de tip „fantomă" in circuitul mărfii face posibilă, aproape legal, sustragerea TVA.  Or, având în vedere că, anual - prin metoda interpunerii societăţilor de tip „fantomă" între cei ce colectează TVA şi cei care ar trebui s-o vireze la bugetul de stat, România pierde peste optzeci de miliarde lei (echivalentul a 18 miliarde de Euro), nu era un motiv suficient, pentru guvern, în condiții normale, să-l determine să schimbe metoda de colectare a TVA? Având ca exemplu metoda simplificată de colectarea TVA în cazul comerţului cu cereale, care a eliminat "fantomele" de pe circuit, există vreo explicaţie logică, in afara protecției acordată evazioniștilor, de ce Guvernul şi Parlamentul României n-au fost şi nu sunt interesate ori capabile să introducă metoda simplificată de colectare a TVA, aşa cum este prevăzută la art. 160 din Codul fiscal și la celelalte produse de larg consum? Are vreo explicație logică Guvernul privind neintroducerea taxării inverse şi în cazul comerţului cu carne, legume-fructe, produse electrice şi electronice, materiale de construcţii sau a altor produse provenite din import şi achiziţii intracomunitare, privind faptul că, continuă să lase la dispoziţia mafiei posibilitarea însuşirii, prin fraudă fiscală, a peste optzeci de miliarde lei anual, reprezentând TVA colectată de la consumatorul român, cat și posibilitatea fraudării fondurilor publice prin utlizarea firmelor de tip "fantoma"?

  Admițând, aşa cum a declarat ministrul finanţelor, Darius Vâlcov, că România pierde, anual, nu peste optsprezece miliarde ci opt miliarde de Euro prin colectarea TVA, în numele statului, de către mafie, este evident ca Guvernul ştie ce se întâmplă. Or, în această situaţie, dacă Guvernul României ştie, ce scuză poate invocă privind faptul că protejează cea mai mare mafie din Europa în ce privește furtul de TVA, încăpățânându-se să menţină în funcţiune un sistem de colectare al TVA ce prejudiciază bugetul public cu astfel de sume astronomice? Nu cumva această protecţie a mafiei TVA constituie una dintre cauzele reale ale amânării intrării României în spațiul Schengen şi este o acțiune premeditată chiar de către Guvernul României şi instituţiile publice, controlate în totalitate de o mafie care știe ca o dată cu intrarea în spațiul Schengen  vor pierde aceata oportunitate?  Este evident şi de necontestat faptul că dacă s-ar introduce metodă simplificată (taxarea inversă) în cazul colectării TVA, ar dispărea 90% din firmele de tip "fantomă" din România (şi, în special, cele arabe, care alimentează, din TVA furată din România, majoritatea organizaţiilor extremiste din Orient). Iar România ar colecta, la buget, în plus, cel puţin jumătate din TVA colectată în prezent de mafie, adică vreo nouă miliarde Euro, anual. În aceste circumstanțe, cine se opune, în afară mafiei, implementării acestei măsuri corecte şi oportune ? Cine are interesul ca această sumă să nu ajungă la bugetul de stat? Cumva cetăţeanul deposedat abuziv de mafie de 24 % din preţul produsului cumpărat ? Ale cui interese le servește guvernul în acest caz? 

Dacă-l întrebaţi pe Ponta, Vâlcov, Diaconu, parlamentarii şi specialiştii în fiscalitate, de ce nu adoptămăsura simplificată în cazul colectării TVA (ce presupune ca ultimul vânzător să plătească TVA direct la bugetul de stat, caz în care nu mai poate "fenta" fiscul fără a comite o infracţiune), toţi răspund, la unison, ocolind adevărul, că nu ne permite U.E. Adică UE ne-a impus hoția in România ! E o minciună ordinară şi o ipocrizie menite să ascunde adevărul, pentru că Directiva 128 a UE, privind TVA, limitează doar cota minimă de TVA aplicabilă (17%) nu şi modalitatea de colectare. Iar că răspunsul anticipat este minciună este dovedit prin faptul că Guvernul României nu a solicitat, oficial, aprobare în acest sens. Din contra, când s-a solicitat, precum în cazul cerealelor, s-a aprobat urgent. Deci nu introducem metoda simplificată a colectării TVA pentru că anticipam un refuz din partea UE ? Oare ? Chiar credeţi că există cineva în consiliul UE, dacă se argumentează pertinent (şi ce poate fi mai pertinent decât furtul a peste optzeci miliarde lei anual, adică aproximativ 12% din PIB), în stare să respingă o astfel de solicitare? 

Adevărul, ocollit sistematic de cei aflaţi la putere, cei din opozite, mass-media, societatea civilă şi specialiştii, e unul singur: Interesele, de tip mafiot, sunt atât de uriaşe încât nimeni nu poate înfruntă presiunile mafiei şi, de fapt, nici nu se doreşte. Ştiţi de ce nu se schimbă metoda actuală de colectare a TVA ? Pentru că, anual, o mare parte din cei peste 80 miliarde de lei (18 miliarde de Euro) ajung în conturile mafiei, mafie ce operează și în spatele corporaţiilor multinaţionale, reprezentate, în primul rând, de marile retailuri comerciale din România. Gândiţi-va că 70% din cash-ul României este rulat de aceste multinaţionale ceea ce înseamnă că şi TVA aferentă acestei mase monetare uriașe este colectată de aceste multinaţionale, care, după ce o colectează, o achita, formal, către firme "fantomă" furnizoare, cu administratori, de regulă, străini şi nu către stat, cum s-ar întâmpla în cazul taxării inverse. Dacă TVA ar fi achitată, de marile retailuri comerciale, direct la buget, n-ar mai funcţiona nici mecanismul şi nici metoda para-ndărătului la TVA, în cazul conducătorilor marilor retailuri şi nici nu s-ar mai realiza sumele aferente coruperii administraţiei publice din România, a mass-media si a demnitarilor. N-ar mai fi bani negrii pentru campanii electorale deșănțate, axate pe mituirea financiară a electoratului, care permit accesul în parlament a celor mai mari infractori; n-ar mai fi bani negrii pentru a se sponsoriza televiziunile manipulatoare care îndobitocesc electoratul; n-ar mai fi bani negrii pentru averile demnitarilor și "baronilor", pentru că aplicarea metodei simplificate în cazul colectării TVA ar avea ca efect dispariția a 90% din firmele "fantomă", cele care sunt la originea tuturor fraudelor fiscale și a întreținerii corupției.

Nu sunt profet, dar cred că intempenstiva audiere a ministrului finanţelor, Darius Vâlcov, pentru o faptă aflată în cercetare înainte de a fi numit ministru, este legată, în primul rând, de intenţia acestuia, respectiv de anunţul făcut că urmează reducerea TVA la carne şi produse din carne la 9%, faţă de 24% în prezent. Imaginați-vă ce lovitură vor primi marile retailuri şi, în special, conducerea română sau "românizată" a acestora dacă se introduce măsura simplificată  a colectării TVA sau lovitura ce o vor primi cei ce sunt abonați la ramburăarile nelegale de TVA în baza unor operațiuni fictive. Sunt societăţi care colectau, în numele statului, 24% TVA, din care, la bugetul de stat ajungea maxim 1-2%, restul împărţindu-se, prin metoda para-ndărătului, între conducerile retailurilor şi mafia care-i aproviziona cu produse din carne sau legume-fructe din achiziţii intracomunitare. Dintr-o dată, nu vor mai putea colecta 24% ci 9%., ce presupune o "pierdere" de 15%.

  Pe de altă parte, dacă Ponta continuă să susţină introducerea cotei de 9% la TVA, la carne şi produsele din carne (şi ştie Ponta ce spune când ameninţă cu introducerea noului Cod fiscal, în orice condiţii), ori se îmbogăţeşte, renunţând la introducerea cotei de 9% (recompensat de marile retailuri şi mafia din acest sector, care sunt în stare de orice pentru a păstra cota de 24% la carne şi legume-fructe), ori îşi pierde, în câteva zile, funcţia de prim-ministru. Există și o parte plina a paharului.  Dacă (prin absurd si speranțe deșarte !) introduce metoda simplificată de colectare a TVA, la toate produsele, Ponta poate ajunge erou naţional, pentru că prin această măsură poate scoate la lumina, cel puţin, 40 miliarde lei anual din economia "subterană". Intrebarea e: E capabil Ponta de o asemenea bravura ? Mă tem ca nu, cum nu e capabil nimeni, nici măcar Iohannis (pentru ca n-are pârghii în acest sens), intr-o Românie în care mafia TVA face legea, numind și doborând guverne. 

Făcând un exercițiu de optimism, imaginaţi-vă ce-ar însemna pentru bugetul României vreo 9 miliarde de Euro, anual, în plus. În primul rând ce investiţii s-ar putea realiza în infrastructură, în şcoli şi spitale şi în alte obiective publice sau ce salarii decente s-ar putea acorda și veți înțelege exact de ce trăim atât de prost. Privită altfel suma, prin ochii hoților, înțegeți și reversul, adică ce forță conferă mafiei aceasta sumă și de ce se zbat hoții să ajungă la guvernare. E ceva să participi la împarțitul "comisioanelor" rezultate din furtul a optzeci de miliarde de lei anual !

Şi când argumentele invocate sunt exprimate în "profituri" curate de minim nouă miliarde de Euro anual, n-am dreptate când afirm că cea mai gravă problemă a României, nu este corupţia generată de modul cum sunt alocate şi cheltuite fondurile publice - pentru că acestea sunt la vedere şi pot fi verificate oricând -, ci procentul scăzut, raportat la cel plătit de cetăţean, de colectare bugetară a taxelor şi impozitelor şi că aceasta reprezintă cauza principală a marii corupţii din România, corupţie ce vizează întreg aparatul administrativ (ANAF, MAI, SRI, Guvern și Parlament)?

Taxarea inversă la TVA n-ar rezolva numai problema fraudei fiscale şi a fondurilor bugetare (într-un an am putea rezolva construcției autostrazii României de la Nădlac la Constanţa şi de la Iaşi şi Satu Mare la Bucureşti, fără a împrumuta bani de la bănci străine şi fără a apela la fonduri structurale) ci şi problema corupţiei, pentru că dacă nu s-ar fura de la buget și ar dispărea "fantomele" nici corupţie n-ar exista la nivelul actual, pentru că dacă ultimul vânzător (cel ce colectează de la consumator) ar trebui să achite la buget taxa colectată în numele statului, TVA n-ar mai putea să dispară prin firme "fantomă".

Orice alt gen de abordare a acestei teme, indiferent sub ce formă, cât timp evită fondul, adică cauza (furtul TVA), nu va avea efect nici asupra scăderii fraudei fiscale şi nici a corupţiei, pentru că, în raport de procentul colectării TVA, de către mafie sau de către stat, trebuie analizată buna credinţă sau reaua credinţă a celor aflaţi la guvernarea (administrarea) ţării. Indifent cum am privi-o, necolectarea TVA la buget este, de departe, cea mai mare şi gravă problema a ţării, fiind clar un atentat la siguranţa financiară a României (şi, chiar dacă pare utopic, a existenţei, în perioada următoare, a Romăniei, ca stat). Această problemă ar trebui să preocupe toată clasa politică (în primul rând melancolica şi adormita opoziţie, ce se bazează doar pe erodarea celor aflaţi la putere pentru a reveni la putere şi nu pe înlăturarea mafiei TVA, pe care, după cum se comportă, n-au nici o intenție s-o elimine, ci s-o preia "din mers") și instituţiile fundamentale ale statului (Guvern, Preşedinţie, Parlament, MF, MAI, SRI, etc.).  Iar precocuparea majoră n-ar trebui să se rezume doar la depistarea unor cazuri de fraudă (care, însumate, raportate la fraudele anuale din TVA, nu reprezintă nici 3-5% din total fraudă) ci la blocarea, prin lege, unui fenomen care - păstrând metoda actuală de colectare a TVA -, nu poate fi contracarat nici cu triplarea ANAF, SRI şi DNA, ci doar prin schimbarea legislaţiei. La ce-ți folosește constatarea dacă banii, la data constatării fraudei, sunt iîn Fallujah sau alte zone controlate de ISIS ? Ai vreo șansă sa-i recuperezi? Și când poți să previi, de ce preferi varianta "loteriei" depistării? Numai ca să menții în funcțiune sistemul comisioanelor și para-ndărătului? Evident!

Nu vreau sa lansez un scenariu sumbru și pesimist, dar continuându-se devalizarea bugetară în ritmul a 18 miliarde Euro/an, prin colectarea TVA de către mafie şi nu de către stat, în câţiva ani, cu certitudine, secătuiţi de principala resursă financiară bugetară, România va fi la nivelul Greciei, sau poate mult mai rău. Se ştie acest lucru, este anticipat şi totuşi nimeni, nici puterea, nici opoziţia, nu fac nimic pentru a opri hemoragia bugetară a TVA din România. Oare de ce? Chiar întunecă lăcomia astfel mințile?

 

EDITORIAL

„Hexi Pharma” nu e un caz ci un fenomen ce caracterizează România

„Hexi Pharma” nu e un caz ci un fenomen ce caracterizează România

Ce se întâmplă azi în România nu sunt accidente și nici întâmplări banale. Este efectul disoluției autorității publice, prin politizarea și, implicit, mediocrizarea profesională a administrației publice. O administrație infestată de sistemul clientelar, servil, controlată politic până la cel mai m ...

ziare

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
11:04