Guvernul „Ponta” - Guvernul catastrofei manageriale

Pavel Roman, 2 februarie 2015, Ora 00:10

  • print
  • |
guvernul-ponta-guvernul-catastrofei-manageriale-45405-1.jpg

Prea ocupată cu măcelul dintre grupările politico-mafiote, care nu urmăresc altceva decât să pună mâna pe putere şi, implicit, pe averea publică (Bugetul de stat sau bunurile ce se mai regăsesc în proprietatea publică) mass-media şi cetăţenii au scăpat din vedere esenţialul, respectiv "bilanţul" catastrofal al guvernării "Ponta" 2014.

Făcând abstracţie de „mega-circul" naţional, regizat de SRI, prin intermediul DNA, în care mafioţii, utilizând instituţiile statului, se elimina unii pe alţii, într-un război total, în care sunt utilizate toate armele posibile - război în urma căruia, sper, va fi decantată o mare parte din clasa politică ce-a confundat România cu un SRL privat -, guvernul "Ponta" încearcă să se strecoare mai departe la guvernare, profitând, la maximum, de situaţia creată de SRI şi DNA, care au creat panică şi isterie generală atât în ce priveşte puterea cât şi opoziţia si au abătut atenţia de la problemele reale şi de fond cu care se confrunta România.

Despre furturile de la buget prin metodă "retrocedărilor prioritare", în care au fost angrenaţi politicieni, magistraţi, poliţişti, ofiţeri SRI, SIE, SIPI, (foşti şi actuali), grupuri mafiote, încă din anii 1990 (existând o Mafie bine consolidată şi perfecţionată în acest domeniu), se ştia la toate nivelele, dar nimeni nu avea curajul şi nici puterea să blocheze această nenorocire naţională. Această, în primul rând, pentru că legislaţia în domeniu a fost "pliată", de către grupările de crimă organizată ce activau în acest sector, în aşa fel încât, aparent, furtul se efectua legal. Şi dacă astăzi spectacolul montat de SRI şi DNA (nu mă pot pronunţă asupra subiectivismului sau obiectivismului, raportat la adevărul total) relevă, evident, războiul mafiilor asupra resturilor avuţiei naţionale, problema de fond, adică modul fraudulos în care peste 70% din averea publică a trecut în proprietatea privată a unor indivizi, contra unor sume ridicole, prin intermediul vestitelor ANP, FPS, FPP, APAPS, AVAS, controlate, exclusiv politico-mafiot, va rămâne, se pare, cu mici excepţii, istorie.
În total, marile dosare de corupţie, trafic de influenţă, înşelăciune, spălare de bani şi fals aflate în lucru la DNA, însumează un prejudiciu de aproximativ 3 miliarde de euro, bani sustraşi de la Bugetul de stat, prin metode mai sofisticate sau prin furturi la vedere, de către grupări de crimă organizată sau mafiote, în complicitate cu instituţiile statului (sau mai bine zis cu şefii acestora, numiţi politic). Şi deşi suma de 3 miliarde pare exagerat de mare, în comparaţie cu fraudele fiscale anuale operate de mafiile din România, această reprezintă un procent de maximum 12.5 % (fără a mai lua în calcul faptul că cele 3 miliarde euro s-au furat pe parcursul a mai multor ani). Deci, SRI şi DNA, prin acţiunile derulate în ultima perioada, au devoalat (cu bună ştiinţă ?) doar o mică parte din furtul operat, an de an, în România, de către grupările de crimă organizată care controlează întrega economie a ţării şi care sunt departe de a fi eliminate din "peisajul" fraudei bugetare. Şi dacă, prin absurd, cele 3 miliarde lei, reprezentând aproximativ 12,5 % din frauda anuală asupra bugetului (nemaipunând la socoteală şi furturile de active, sub toate formele), ar fi în totalitate recuperate (până în 2012 procentul oficial era de 5% din fraudele fiscale, recuperate de ANAF), în raport cu fraudele comise (de aproximativ 24 miliarde euro, anual, numai în domeniul fiscal) şi tot ar fi mult prea puţin pentru a se putea vorbi de eficientă şi management performant al guvernării.

Conform Consiliului Fiscal, prin reprezentantul sau Ionuţ Dumitru ( declaraţie dată la 16 iulie 2014 - http://www.capital.ro/preşedintele-consiliului-fiscal-evaziunea-a-fost-16-din-pib-anul-trecut-pierderile-din-tva-au-depăşit-70-miliarde-lei.html): "Estimăm că evaziunea fiscală a fost de 16% din PIB în 2013. La TVA, evaziunea a fost de 12% din PIB, respectiv 72 de miliarde de lei, din care 10 miliarde provin din industria alimentară, doar la carne evaziunea fiscală a fost de 80%", a explicat Ionuţ Dumitru, potrivit Agerpress", dacă PIB-ul României în 2014 a fost de 674,3 miliarde lei, evaziunea (fraudă) fiscală (16% din PIB) a fost de 107,9 miliarde lei (aproximativ 24 miliarde euro). În acelaşi context, SRI (prin intermediul lui George Maior, într-un interviu la MEDIAFAX în 11 septembrie 2014) suţine că evaziunea fiscală se situeza "la 18-20 % din PIB" din care "12% la TVA", caz în care, luând că baza de calcul 18% din PIB, evaziunea fiscală ar reprezenta 121,3 miliarde lei (aproximativ 27 miliarde de euro). Raportat la aceste cifre, respectiv 24 sau 27 miliarde lei este evident că "rezultatele" activităţii DNA şi ale SRI, sunt mult sub ceea ce ar trebui să reprezinte lupta împotriva evaziunii fiscale şi arată incompetenţa sau neputinţa (dacă nu cumva dezinteresul, care, după cum se vede în prezent, ar fi de fapt adevărul) guvernelor de a se opune acestui flagel naţional.

Consiliul Fiscal mai atregea atenţia în iulie 2014 că "În România Gradul de colectare a veniturilor bugetare de sub 60% este cauzat şi de birocraţia excesivă din România, care se situează pe poziţia 146 din 148 din ţări în ceea ce priveşte efectele taxării faţă de motivaţia de a muncii şi investiţii" şi că "veniturile sunt foarte mici, respectiv 32,7% din PIB versus 42,7% media europeană. El a precizat că din 90' până în prezent, România s-a apropiat cu veniturile de 35% din PIB doar în 1999 şi 2007, în timp ce veniturile fiscale au trecut o singură dată peste 30% din PIB".
Pornind de la aceste realităţi incontestabile, constatăm că marele circ oferit de SRI şi DNA, în ultima perioada, nu este decât componentă structurală minoră din marea operaţiune de devalizare a economiei şi bugetului naţional al României de catre crima organizată, care, din păcate, are menirea de a ascunde fondul şi dimensiuna reală a dezastrului, respectiv faptul că România, prin cele 24-27 miliarde euro anual cedate, aproape deliberat, către crima organizată, nu mai are forţă de a scapă din gherele acestui „cancer" naţional decât "clonând" DNA şi SRI la nivelul fiecărei structuri judeţene, desfiintand actualul Parlament, trimiţând "acasă" actualul guvern "Ponta" şi depolitizând, respectiv reprofesionalizand întreagă administraţie publică, ceea ce este aproape imposibil fără o nouă "revoluţie" (morală şi profesională în primul rând). Fără o astfel de "revoluţie" profesională şi morală, România va continuă să pună la dispoziţia crimei organizate, an de an, minim 24 miliarde de euro, din care, aşa cum susţin şi Consiliul Fiscal şi SRI, 80% reprezintă furtul de TVA (aproximativ 19,2 miliarde euro anual), bani suficienţi pentru a corupe şi a menţine corupţia la cele mai înalte cote posibile.

În iulie 2014, după marea restructurare ANAF, marca Ponta-Chiţoiu-Diaconu (cu participarea şi a SRI, din păcate, pe post de "filtrant" al "integrităţii morale" a personalului, ce se dovedeşte a fi un fiasco, pentru ca sistemul subiectiv de selecţie a permis inregimentarea a pre mulţi amatori), care a costat peste 82 milioane euro (de ce nu verifică DNA cum s-a "evaporat" această suma şi cum au acces în sistem atâţia semianalfabeţi şi non-profesionişti ?), preşedintele Consiliului Fiscal atrăgea atenţia că gradul de colectare a veniturilor bugetare este sub 60% din cât ar trebui să fie, iar veniturile totale reprezintă 32,7% din PIB (în fapt veniturile în PIB au reprezentat: 31,8 % în 2006, 32,5% în 2007, 32% în 2008, 31% în 2009, 33% în 2010, 33,1% în 2011, 33% în 2012, 32% în 2013 şi 31,7 % în 2014), faţă de media europeană de 42,7 % din PIB. Analizând rezultatele guvernării "Ponta" prin prisma veniturilor totale încasate, raportate la PIB, constatăm că 2013 şi 2014 (ani în care "Guvernul Ponta" a administrat România), veniturile totale au scăzut de la 33,1 în 2011 şi 33 % în 2012, la 32% în 2013 şi 31,7 % în 2014, adică cu peste 1,3 % faţă de perioasă 2011-2012, care în lei înseamnă un minus de 8,76 miliade lei. Această este "oglindă" guvernării "Ponta" şi "eficientă" ANAF ca urmare a restructurării sale din 2013. Scăderea gradului de colectare de la 33,1 şi 33% (în timpul managementului lui Sorin Blejnar) la 31,7 %, în timpul managementului lui Gelu Ştefan Diaconu. Or, când încasările au scăzut, raportate la PIB, cu 8,76 miliarde lei, care ANAF a fost mai mafiot ? Cel al lui Blejnar sau cel al lui Diaconu ? Faptul că nu apari în scandaluri publice legat de fraude fiscale, dar fraudele fiscale au crescut considerabil, este o dovadă de profesionalism şi competenţă sau de incompetenţa (dacă nu complicitate cu structurile mafiote pe care le protejezi prin non-combat) si lipsă de performanţă ? În viziunea premierului Ponta, da ! Mai bine bani mai puţini la buget (!!??) şi mai mulţi la mafie, dar cu un ANAF subordonat total politic şi dedicat total intereselor politice.

Analizând, comparativ, execuţia bugetară raportată de MFP, dintre anii 2013 şi 2014, respectiv 2011 - 2012 (perioada Blejnar) constatăm următoarele: În 2013, veniturile fiscale colectare de ANAF, reprezentau 19 % din PIB, iar în 2014, acestea au reprezentat 18 % din PIB, deci cu 0,5 % din PIB mai puţin, ceea ce înseamnă încasări totale mai mici cu 0,337 miliarde lei (cifra menţinută prin creşterea taxelor, respectiv accizele la carburanţi şi taxele pe construcţii speciale, care dacă n-ar fi luate în calcul, diferenţa ar fi de peste 2 miliarde lei). De asemenea, TVA colectată în 2013, reprezenta 8,3 % din PIB, în timp ce în 2014, TVA reprezenta 7,5 % din PIB, adică cu 0,8 % din PIB mai puţin, ceea ce înseamnă încasări mai mici cu 5,394 miliarde lei. Dacă extindem comparaţiile la nivelul anului 2011 (perioada Blejnar), în care încasările din TVA la Buget reprezentau 8,7 % din PIB, diferenţa în 2014, faţă de 2011, este de 1,2 % din PIB, adică de 8,091 miliarde lei (aproximativ 1,81 miliarde euro). Dacă la aceste sume mai adăugăm şi diferenţele de 0,3 % dintre 2011 şi 2013, adică 2,02 miliarde lei, rezultă o diferentă totala, dintre 2011 şi perioada 2013-2014, de 10,11 miliarde lei, respectiv 2,27 miliarde euro, prin care tandemul Ponta-Diaconu - prin managementul "performant", respectiv politizarea totală a ANAF în urmă restructurării -, a păgubit, direct, Bugetul de Stat.
Deci, în concluzie, prin re(de)structurarea ANAF, Ponta-Chiţoiu-Diaconu, nu numai că n-au eficientizat colectarea veniturilor în România, ci au scăzut gradul de colectare a veniturilor de la 33 % din PIB în 2012, când au preluat guvernarea, la 31,7 % din PIB în 2014, înregistrând, prin managementul defectuos, o pierdere, în perioada 2013 - 2014 de peste 2,23 miliarde euro, aproape cât au constatat SRI şi DNA prejudiciile în perioada 2010 - 2014. Iar dacă la cele 24 miliarde euro fraude fiscale estimate de Consiliul Fiscal în 2013, vizând anul 2012, mai adăugăm şi cele 2,23 miliarde euro din 2013-2014, însemna că SRI a avut dreptate şi că fraudă fiscală în România, în 2014, a fost în jurul a 27 miliarde euro. Iar Guvernul Ponta, în pofida declaraţiilor (minciunilor) că în urmă restructurării fiscului a încasat suplimentr 6 miliarde lei, nu numai că a minţit şi că, în fapt, nu a încasat nimic suplimentar, din contra, prin managementul prost a determinat creşterea procentului fraudelor fiscale în PIB, de la 24 la 27 miliarde euro. Şi cu toate acestea, ascunzând adevărul prin tot felul de declaraţii mincinoase, cumpărând şi aservindu-şi mass-media, politizând admnistraţia până la "portar", Ponta doreşte, în pofida bilanţului dezastruos al guvernării din 2014 - când a deţinut, fără excepţie, toate pârghiile puterii, să rămână la guvernare cel puţin până în 2016. De ce ? Pentru a sprijini în continuare crimă organizată şi mafia să încaseze taxele şi impozitele substituindu-se autorităţilor publice ? Pentru a menţine în continuare o administraţie politizată, coruptă şi aflată în slujba mafiei ? Pentru a majoră procentul fraudelor fiscale din PIB până la nivelul colectării, adică de 18,5 % sau chiar mai mult ?

Până când preşedintele României şi cetăţenii nu vor înţelege că toate guvernele din perioada 1990 - 2014, fără excepţie, s-au bătut pentru putere, pentru că puterea le-a permis să fraudeze România şi că, în prezent, cea mai mare problema o reprezintă fraudă fiscală, ce depăşeşte 27 miliarde euro anual (şi care reprezintă scopul, în sine, a accederii la guvernare, respectiv împărţirea sumelor rezultate din aceste fraude, asigurarea şi menţinerea mecanismelor prin care se realizează) România va continuă să fie un teatru al luptelor pentru putere şi o "vacă de muls" pentru politicieni în concubinaj cu crimă organizată. Să dispară, an de an, 27 miliarde lei, din impozite şi taxe, iar suma să crească constant, iar Guvernul şi Parlamentul, nu numai că nu fac nimic, din contra, emit, cu dedicaţie acte normative în favoarea celor care fraudează bugetul (cum a fost, ca un ultim exemplu, OUG 28/1999, modificată în favoarea SELGROS şi METRO), este o dovadă clară că atât Parlamentul cât şi Guvernul României sunt instituţii care protejează direct crimă organizată şi mafia din România. Să ştii că din cele 26 miliarde de euro, aproximativ 19,2 (sau 20,8, comform estimărilor SRI) miliarde euro reprezintă furtul de TVA colectată de la populaţie (iar Guvernul să menţină, în continuare, cota de 24% la TVA, prin care crima organizată fură direct ceteţenii ţării) şi să nu iei nici o măsură (colectare simplificată, control fiscal la înstrăinarea părţilor sociale, control asupra înfiinţării firmelor „fantomă") pentru oprirea acestui jaf, presupune nu numai incompetenţa şi neglijenţă ci un atac deliberat asupra siguranţei naţionale. Pentru că, în fapt, prin necolectarea veniturilor, România se află permanent în incapacitate de plată, neputând să-şi acopere cheltuielile curente cu fucţionarea statului, motiv pentru care apelează la împrumuturi (numai în 2013-2014 s-au împrumutat peste 20 miliarde euro, de către guvernul „Ponta"), împrumuturi pe care economia românească, la modul cum funcţionează in prezent, nu este capabilă să le ramburseze.

Plecând de la aceste realităţi, oare unde ar trebui DNA, DIICOT, ANAF, SRI şi celelalte structuri ale statului să-şi canalizeze, cu prioritate, atenţia ? Nu sunt suficiente 26 miliarde euro anual sustrase de la buget pentru a determina, aceste instituţii, să se întrebe, cine întreţine şi protejează acest sistem păgubos de colectare a veniturilor care permite Mafiei să colecteze aproape cât colectează statul (raportul este aproximativ de 18,5% din PIB statul la 16,5-17% din PIB crimă organizată) ? De ce nu se nu se fac presiuni, de către instituţiile menţionate, asupra Guvernului şi Parlamentului, să se intervină legislativ şi nu se demonstrează că prin cacealmaua prezentată de politicieni, ca argument al menţinerii legislaţiei actuale (cel puţin în domeniul colectării TVA), respectiv că UE nu aprobă modificarea sistemului de colectare al TVA, Guvernul şi clasa politică actuală, dovedesc rea credinţă şi servesc, în fapt, interesele crimei organizate ? Dacă se vrea asanarea morală a clasei politice şi deconectarea acesteia de la furtul bugetar, trebuie să se înceapă cu modificarea sistemului actual de colectare a TVA, care permite furtul anual a 20 miliarde euro, care întreţine şi corupe actuală clasa politică. Până când România nu va avea un sistem eficient de colectare a TVA, "spectacolele" gen SRI şi DNA, de "culegere" a câte unui "corupt" generat de acest uriaş mecanism de fraudă fiscală, va continuă fără efecte majoare, pentru că dacă nu se înlătura cauzele, efectele se vor înmulţi şi se vor perpetua, fără şansă de control real.

 

 

 

EDITORIAL

Atac la prostie si incompetenta

Atac la prostie si incompetenta

Atac la prostie si incompetenta De ce acest titlu de ziar, care, la o apreciere superficială, ar putea lăsa impresia că încalcă deontologia profesională. Deontologia jurnalistică. Nu ai voie să ataci persoane. Nimic  însă mai fals. Dimpotrivă! Publicaţia  relanseze presa adevărată, presa de informaţie şi atitudine, p ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
16:51
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou