Constănțeni, hai la MARE

Florentina Șerbănescu, 17 aprilie 2014, Ora 15:17

  • print
  • |
constanteni-hai-la-mare-39525-1.jpg

Mai multe Consilii Județene plătesc sute de mii de euro, ba chiar milioane de euro, pentru a promova obiective turistice locale chiar pentru locuitorii din acele zone. De exemplu, în județul Constanța vor fi difuzate spoturi TV tocmai ca localnicii să meargă să își petreacă vacanța la Marea Neagră.

Mamaia va rămâne și în acest an vedeta litoralului românesc după ce șefii Consiliului Județean au decis să difuzeze reclame cu stațiunea pe toate televizoarele din Constanța. Promovarea Marii Negre are și un cost: 2 milioane de euro pe an. Contractul bănos a fost deja atribuit direct televiziunii regionale Neptun TV, care are legături cu primarul Constanţei, Radu Mazăre. Reprezentanţii Consiliului Judeţean, de unde pleacă banii, nu vor să comenteze investiţia. O fac însă localnicii, care consideră că banii se puteau cheltui pentru renovarea clădirilor din Constanţa:

„Constănțenii nu vin aici la mare, constănțenii se duc la bulgari", spune râzând o localnică.

„Nu cred că ne ajută aşa ceva. În primul rând ar trebui să avem niște servicii mai bune", spune un alt constănțean.

„Întâi să se investească banii construindu-se și renovându-se și să se dea o altă fațadă, nu aceasta care este foarte degradată, stricată, învechită", propune un tânăr.

Nici specialiştii din industria turismului nu sunt impresionaţi de ideea edililor locali din Constanţa.

„Atât litoratul românesc, cât și Delta sunt niște produse deja cunoscute", spune Mihaela Lăzăreanu, secretar general al Asociației Litoral-Delta Dunării.

Alt județ, aceleași reclame. În Covasna s-au alocat 150.000 de euro, dar șefii Consiliului Județean se gândesc la promovare globală. „Intenţionăm să deschidem un birou de informare turistică la Braşov. Acum am discutat nu de mult timp cu colegii mei şi intenţionăm acest lucru să-l facem şi la Bruxelles. Urmează Bucureşti şi desigur Budapesta", a declarat Tamas Sandor - preşedintele Consiliul Judeţean Covasna.

„Mult, mult, e foarte mult. Ar trebui găsite soluţii poate mai puţin costisitoare? Și un afiş ar fi bine", este de părere o locuitoare din Sfântu Gheorghe.

Bani pentru promovare sunt și în Dâmbovița. Aici, șefii Consiliului Județean vor promova mănăstirile din zonă în fața localnicilor. Cu 300.000 de euro se vor realiza albume foto. În România, străinii reprezintă doar 18 la suta din piață. Este cel mai redus procentaj din Uniunea Europeană. În Bulgaria, turiștii din afara țării înseamnă aproape 70 la sută din piață. Anul trecut, doar 1,6 milioane de turiști străini au ajuns în România, cei mai mulți fiind în trecere, pentru că mai mult de două-trei zile nu rămân.

 

 

EDITORIAL

Atac la prostie si incompetenta

Atac la prostie si incompetenta

Atac la prostie si incompetenta De ce acest titlu de ziar, care, la o apreciere superficială, ar putea lăsa impresia că încalcă deontologia profesională. Deontologia jurnalistică. Nu ai voie să ataci persoane. Nimic  însă mai fals. Dimpotrivă! Publicaţia  relanseze presa adevărată, presa de informaţie şi atitudine, p ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
20:57
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou