Magiunul de Topoloveni, singurul brand protejat în UE

Constantin Georgescu, 12 august 2013, Ora 00:00

  • print
  • |
magiunul-de-topoloveni-singurul-brand-protejat-in-ue-33234-1.jpg

Brand protejat în Uniunea Europeană, "Magiunul de prune Topoloveni" este primul brand românesc protejat de sistemul de calitate european al denumirilor de origine protejată şi indicaţiilor geografice protejate. Începând din aprilie 2011, magiunul deţine certificarea europeană denumită 'Indicaţie Geografică Protejată", ceea ce echivalează cu drepturile de autor.

Cu alte cuvinte, nimeni nu poate face acest magiun în afară de producătorul atestat, iar orice tentativă de a copia originalul va fi judecată ca fiind plagiat. Indicaţia Grafică Protejată reprezintă recunoaşterea autenticităţii produsului, a tradiţiei, a istoriei şi a excepţionalelor calităţi ale produsului, plasându-l în categoria premium.

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi şi Larex au certificat magiunul de Topoloveni ca fiind cel mai sănătos şi natural produs de acest fel din România. Domnul prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi recomandă Magiunul de prune Topoloveni ca pe un "dulce sănătos", cu efecte benefice asupra sănătăţii oaselor, fiind indicat copiilor, adolescenţilor, femeilor pre şi postmenopauzale, bărbaţilor, bătrânilor, datorită conţinutului de bor (3,5mg/1000g) care previne apariţia osteoporozei, facilitează asimilarea calciului, magneziului şi a vitaminei D, elemente foarte importante pentru sănătatea sistemului osos.

Conţinutul de xylitol natural opreşte demineralizarea dinţilor (nu permite aderarea plăcii la dinţi) şi remineralizează dinţii atunci când există deja carii formate. Magiunul are efect antistres, întăreşte mecanismele naturale de adaptare la stres şi previne apariţia oboselii cronice, stimulează procesele naturale de detoxifiere, previne constipaţia, îmbătrânirea precoce, are efect anti-aging oferind strălucire şi tinereţe tenului; este energizant general al organismului, prin furnizarea de combustibil gata de utilizat de către creier, muşchi, alte organe vitale. Nu în ultimul rând, spune dr Menci, magiunul previne apariţia diabetului de tip 2 (datorită indicelui glicemic scăzut, 39/100 gr produs), a aterosclerozei, a bolilor cardio-vasculare, a bolilor vasculare cerebrale, a unor tipuri de cancer (în special a cancerului de colon), a bolilor Parkinson şi Alzhaimer.

Din păcate, Magiunul de Topoloveni nu poate fi produs cu aceleaşi costuri cu ale produselor concurente care conţin 30-50% fruct, restul pectină (gelatină), apă, zahăr, conservanţi, etc. Magiunul de Topoloveni are doar un singur ingredient: câteva soiuri de prune care sunt prelucrate câte 12 ore cu o tehnologie ce imită producţia de acum 100 de ani (când magiunul se făcea în oale de lut în cuptor - deci nu la foc direct), timp în care consumul de utilităţi este mai mare decât la concurenţă de 8-10 ori", au explicat reprezentanţii Sonimpex Serv Com. Sonimpex spune că dublarea preţului nu a avut o influenţă negativă asupra volumului de vânzări, şi aceasta pentru că producţia magiunului se face, cel puţin deocamdată, la scară destul de mică, iar cererea pe piaţa internă a cunoscut până acum un trend ascendent.

Cu alte cuvinte, clienţii nu reprezintă o problemă pentru producător, ci mai degrabă dificultăţile sunt date de distribuitori, mai exact de regimul abuziv al hipermarketurilor şi supermarketurilor.

„Neruşinarea atinge cote maxime când vine vorba de condiţiile contractuale impuse producătorilor români, iar dovada cea mai clară o am chiar de la un hipermarket cunoscut în România (pe care prefer să nu îl numesc) care în mod abuziv impune contracte fără penalităţi la plată. Cu alte cuvinte, hipermarketul poate plăti când are el chef, chiar şi peste doi ani după vânzarea mărfii, fără să suporte vreo consecinţă pentru această întârziere. În toate supermarketurile, plătim «taxele prostiei româneşti», şi să ştiţi că de aici nici eu nu sunt exclusă. Aş putea spune că eu sunt proasta numărul 1", ne-a declarat Bibiana Stănciulov.

Directoarea Sonimpex se arată totuşi optimistă în privinţa clientelei autohtone, mizând însă pe segmentul românilor cu educaţie şi venituri peste medie care au adoptat un stil de viaţă sănătos.

„Am ajuns la concluzia că în România nu mai există clasă medie, prin urmare vom vinde un produs de calitate celor care apreciază calitatea şi care se îngrijesc de sănătatea lor şi a familiilor lor. Aştept momentul în care românii îşi vor face un calcul onest. În loc să dai bani pe medicamente şi tot felul de produse pharma sintetice, în loc să-ţi cumperi un pachet de ţigări sau o sticlă de băutură neagră în care se dizolvă şoarecii, poţi alege să cumperi un produs natural, care îţi ajută organismul, şi nu îl intoxică", a subliniat directoarea Sonimpex Serv Com.

 

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
16:38
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou