NASA dezvăluie informaţii bombă legate de existanţa extratereştrilor

Ziarul Atac, 30 noiembrie 2012, Ora 22:06

• |
nasa-dezvaluie-informatii-bomba-legate-de-existanta-extraterestrilor-28153-1.jpg

Potrivit unui comunicat NASA, s-au descoperit depozite mari de gheață pe Mercur, cea mai apropiată planetă de Soare. Cercetătorii ştiau de existenţa gheţei datorită imaginilor capturate de un telescop terestru, dar au rămas surprinşi după ce au găsit şi rămăşiţele organice.

Conform mai multor imagini radar, cercetătorii au dedus că zona este acoperită de apă îngheţată. "Nu a fost ceva ce ne aşteptam să vedem, dar trebuie să ne gândim că acest lucru are sens deoarece vedem acest fenomen şi în alte locuri", a declarant David Paige, unul din profesorii care participă la proiect.

Reprezentanții Agenției Spațiale Americane spun că ingrediengele cheie pentru apariția vieții ar putea fi răspândite în tot sistemul solar.

Cu toate că temperaturile pe planeta Mercur pot atinge chiar și 427 de grade Celsius, în zone protejate de căldura intensă a Soarelui, în apropiere de polul nord, există considerabile depozite de apă înghețată, a anunțat, joi, NASA, iar descoperirea are implicații profunde pentru lumea științei, scrie LiveScience.com.

Cu toate că există șanse mici ca pe Mercur să existe viață, prezența gheții și posibilitatea prezenței unor compuși organici indică faptul că ingredientele cheie pentru apariția vieții ar putea fi mult mai răspândite în sistemul solar decât se credea până acu, au explicat reprezentanții NASA.

Spre deosebire de robotul Curiosity, care este în misiune pe Marte şi are posibilitatea să ia mostre de roci şi de sol pentru a căuta material organice, Nava spaţială MESSENGER se foloseşte de unde laser, măsoară undele gama şi colectează date doar de pe orbita planetei. Descoperirile se datorează testelor de laborator şi deducţiilor făcute de cercetători.

Paige a adăugat: "Nu este o ipoteză imposibilă. Nimeni nu a mai găsit ceva care să se potrivească mai bine observaţiilor noastre." Oamenii de ştiinţă cred că resturile organice sunt de două ori mai închise la culoare decât suprafaţa planetei, şi sunt extreme de vizibile în zonele unde există şi gheaţă.

NASA a organizat joi o conferinţă de presă în oraşul Washington pentru a explica noile descoperiri. Echipa de cercetători a spus că Mercur nu ar fi avut în trecut forme de viaţă, dar informaţiile găsite pot duce la o mai bună înţelegere a modului în care a început viaţa pe Terra şi cum poate evolua viaţa în sistemul solar.

"Găsirea unui loc în sistemul nostrum solar care păstrează aceleaşi ingrediente care au dus la apariţia vieţii pe Pământ este foarte interesant pentru noi", a mai adăugat profesorul.

MESSENGER îşi va termina misiunea în luna martie, după care va rămâne pe orbita planetei înainte să se prăbuşească pe Mercur.

EDITORIAL

Alegeri Giurgiu, anul de grație 2024.

Alegeri Giurgiu, anul de grație 2024.  Cred că demult nu am mai văzut un asemenea spectacol. Ieftin și lipsit de orice respect pentru alegători.  Un circ ieftin, dar cu locuri scumpe. În această atmosferă de târg de vechituri, nimeni nu are interes să explice cum vom trăi în următorii patru ani. Vedem cum costu ...