Autostrada Arad - Timişoara riscă să devină Autostrada Morţii

Ziarul Atac, 3 ianuarie 2012, Ora 16:13

  • print
  • |
autostrada-arad-timisoara-risca-sa-devina-autostrada-mortii-1.jpg

AUTOSTRADA MORŢII: Graba oficialităţilor pune în pericol vieţile şoferilor pe Arad-Timişoara

Graba oficialităţilor de a inaugura Autostrada Arad-Timişoara, deşi lucrările la ea n-au fost încă finalizate, pune în pericol vieţile celor care circulă pe ea, din moment ce pe anumite porţiuni nu există parapete care să despartă cele două sensuri de mers.

Primul accident pe Autostrada Arad - Timişoara s-a petrecut pe 18 decembrie, la doar o zi după inaugurarea ei. Un tânăr de 28 de ani, care circula din direcţia Arad spre Timişoara, a murit după ce a ajuns cu autoturismul său într-un şanţ de pe marginea drumului, unde erau parcate utilajele folosite de constructori la autostradă.

În condiţiile în care lucrările la autostradă n-au fost încă terminate, au existat bănuieli că accidentul s-ar fi produs din cauza marcajului prost al drumului. Poliţia a negat însă acestă ipoteză, spunând că a fost vorba de neatenţie la volan.

Schimb de bandă sau de sens?

Pe doi ianuarie s-a produs un nou accident mortal s-a produs pe autostradă, iar bănuielile că aceasta a fost inaugurată mai devreme decât ar fi permis normele de siguranţă s-au intensificat. Un motociclist a murit în urma unui impact cu un autoturism condus de o persoană de 81 de ani. În vreme ce comisarul Teodor Tudur, şeful Biroului Poliţiei Autostrăzi Vest, a spus pentru REALITATEA.NET că accidentul s-ar fi produs din după ce şoferul a încercat să treacă de pe o bandă pe alta fără să se asigure, câţiva martori oculari ai accidentului susţin că acesta ar fi încercat să treacă de fapt pe celălalt sens de mers, profitând de lipsa parapetului despărţitor. Într-adevăr, pe unele porţiuni din autostradă nu există parapete care să despartă cele două sensuri de mers.

Parapetele vor fi montate mai târziu

Teodor Tudur spune că lipsa parapetului nu pune în pericol siguranţa celor care circulă pe autostradă şi că restricţia de viteză de maxim o sută de kilometri pe oră a fost impusă tocmai pentru a preîntâmpina eventualele accidente pe autostradă, în condiţiile în care lucrările la ea n-au fost încă încheiate. Potrivit comisarului Tudur, parapetele n-au fost instalate pe unele porţiuni pentru că în acele zone urmează să fie instalate portaluri de informare, pe care vor fi afişate informaţii legate de trafic. Totuşi din moment ce parapetele sunt montate pe autostrăzi tocmai pentru a proteja şoferii şi pasagerii, este ilogic ca lipsa lor să nu afecteze siguranţa acestora.

Muncă făcută în grabă

Potrivit datelor oficiale existente pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, lucrările la Autostrada Arad-Timişoara au debutat în ianuarie 2009. În realitate, ele au debutat cinci luni mai târziu. Venită pe şantier pe 26 mai 2011, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi-a exprimat scepticismul în legătură cu eventuala inaugurare până la sfârşitul anului 2011. Constructorii au fost însă zoriţi, iar la finalul anului s-a luat decizia inaugurării autostrăzii, cu toate că lucrările la ea nu sunt încă finalizate.

surse: Realitatea.net

 

 

 

EDITORIAL

Alegeri Giurgiu, anul de grație 2024.

Alegeri Giurgiu, anul de grație 2024.

Alegeri Giurgiu, anul de grație 2024.  Cred că demult nu am mai văzut un asemenea spectacol. Ieftin și lipsit de orice respect pentru alegători.  Un circ ieftin, dar cu locuri scumpe. În această atmosferă de târg de vechituri, nimeni nu are interes să explice cum vom trăi în următorii patru ani. Vedem cum costu ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
16:02
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou