Sandero, în topul preferințelor pentru francezi
Teo Popa, 28 decembrie 2013, Ora 16:20
- |
- Tweet
Specialiştii spun că înmatriculările de maşini noi au fost mai puţine decât în 1980! În aceste condiţii grele, două tipuri de maşini au fost vândute foarte bine: cele mai scumpe şi cele mai ieftine.
Într-o criză teribilă a pieţei de maşini franceze, trei mărci au reuşit totuşi să înregistreze creşteri semnificative: Maserati care a adus un model nou pe piaţa de lux, Toyota cu modelul hibrid şi Dacia cu maşinile sale ieftine.
Dacia a avut o creştere explozivă de +9,5% faţă de anul precedent - s-au vândut 80.000 de bucăţi. Logan II şi mai ales Sandero II au înregistrat vânzări foarte bune. Filiala românească a Renault a ocupat practic 5% din piaţa franceză.
Pentru mărcile franţuzeşti, 2013 a fost dezastruos
Peugeot şi Citroen au dus-o foarte rău. Renault a încercat să refacă încrederea francezilor în marca proprie cu un Clio IV, după şecul înregistrat cu produsele din gama medie Megane sau Laguna. Nu le-a ieşit. La Citroen, C4Picasso a fost singurul model care a surprins plăcut. Volkswagen, Ford şi Opel au fost mai puţin cumpărate de francezi. Vârfurile de gamă de la BMW sau Mecedes au fost vândute ceva mai bine.