Risc. Autostrăzile devin "vise erotice"

Cristian Blănuţă, 2 august 2014, Ora 11:01

  • print
  • |
risc-autostrazile-devin-vise-erotice-42223-1.jpg

Autorităţile caută noi surse de finanţare pentru construcţia de autostrăzi, deşi suprataxa pe carburanţi, destinată aceluiaşi scop, se aplică de patru luni.

Prezent la Digi24, la finalul campaniei „România cu încetinitorul", ministrul Transporturilor susţine că este nevoie de o infrastructură dezvoltată pentru sprijinirea economiei, dar şi că proiectele trebuie analizate cu atenţie. Dacă nu ţinem cont de ce bani avem, sunt vise erotice, avertizează Ioan Rus.

România nu are autostrăzi pentru că politicienii nu au înţeles, de-a lungul timpului, că drumurile nu fac parte din infrastructura turistică, ci ţin de dezvoltarea economică, este explicaţia dată de ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Şeful de la Transporturi susţine că drumul care leagă Sibiu de Piteşti rămâne o prioritate pentru autorităţi, iar Autostrada Transilvania ar urma să fie gata în 2017. El îşi pune speranţele în încasările din supraacciză pentru a deschide şantiere.

„Astea trebuie gândite în liniște, raportat permanent la ce bani avem la dispoziție, altfel sunt vise erotice, care nu ni se întâmplă", a atras atențian Ioan Rus. „Am susținut și acciza la motorină, care îmi dă o speranță: dacă tot poporul care avem autovehicule plătim ceva în plus, măcar se adună niște bănuți cu care ai o speranță că vom putea avea odată autostradă. Dacă nu plătim, nici speranța aia nu o avem", a spus Ioan Rus.

Rămâne însă o enigmă: când vom putea merge la munte pe şoseaua de mare viteză. Constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov n-au făcut încă rost de bani pentru a începe lucrările, aşa că drumul nu va fi gata în 2017.

„În prezent sunt în negocieri aproape finalizate cu băncile comerciale. Pe de altă parte, noi ne-am adresat Eurostatului, ca să vedem în ce măsură contractul va fi trecut în interiorul sau în afara deficitului bugetar. Sunt aceste două axe care ne împiedică, întârzie oarecum semnarea contractului", a explicat la Digi24 Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Din 2004 se luptă guvernele să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, prima cu taxă, in România. Pentru că trebuie să taie munţii, cei 60 de kilometri de drum ar urma să coste circa 1,8 miliarde de euro.

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
05:17
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou