Afacerea Aeroportul (I)

Ziarul Atac, 10 aprilie 2011, Ora 16:18

  • print
  • |
afacerea-aeroportul-i-1.jpg

 

 

Lui Dinu Patriciu ii decoleaza un cartier intreg de sub ochi

 

Mai mult de zece ani au trecut de cand guvernantii ne tot mint cu nerusinare, ca ce frumos vor amenaja ei zona de nord a Capitalei, dar mai ales Aeroportul Baneasa, intre timp botezat "Aurel Vlaicu". Alti ani s-au scurs de cand - din cauza intereselor imobiliare - s-a tot vorbit despre desfiintarea aeroportului si construirea altuia, mai trainic si mai frumos, undeva prin sudul Bucurestiului. Ca in cele din urma sa iasa la iveala interesele a doi mari oameni de afaceri in zona, dar si ale onor - Sa traiti! - Ministerului Afacerilor si Internelor. Mai precis, este vorba despre Dinu Patriciu, Nelu Iordache si Unitatea Speciala de Aviatie a MAI. In tot acest timp, spagile sub forma de comisioane grase au curs cu nemiluita, vilele au fost construite prin preajma pe baza de autorizatii acordate ilegal, iar organele competente ale statului au avut cu totul alte probleme pe ordinea de zi, decat anchetarea ticalosiilor, la care ne vom referi in continuare.

Inca de la inceput, pentru a demonstra ca stim despre ce vorbim, vom cita din planurile lansate in primavara lui 2002, cu privire la dezvoltarea Nordului Capitalei si a aerogarii ce inca mai supravietuieste acolo. De care planuri, fara nici cea mai mica indoiala, s-a ales praful si pulberea, fiindca nimic nu s-a realizat pana in prezent. Cu exceptia banilor cheltuiti pe fel de fel de proiecte si studii de fezabilitate. Plus comisioanele aferente.

 

Minciuni guvernamentale sfruntate

 

Pana in 2007 se preconiza ca aeroportul sa aiba un terminal nou de pasageri si unul cargo, pe baza Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare aprobat de Guvernul Adrian Nastase. De asemenea, intre 2002-2010 urma sa fie construit un supermarket cu parcare, lucrari de amenajari rutiere, constructia unui pasaj suprateran si a unui drum de acces in zona de nord. Se mai preconiza ca zona cargo sa aiba o platforma de parcare proprie, gata in 2005, si o statie subterana de cale ferata sau metrou, data in folosinta in 2010. Plus un salon oficial construit in intervalul 2005-2008. Mai mult, planurile mai aratau pe hartie ce minunat avea sa fie spitalul de tranzit al aeroportului, gata in 2006 - toate acestea numai si numai in scopul maximizarii profiturilor Aeroportului Baneasa, din activitatea de baza a aviatiei si conexe, "prin diversificarea si cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor, deci implicit cresterea traficului charter pasageri si cargo, aeroambulante si utilitar".

 

Cum stau lucrurile in present

 

Lucrarile la terminalul de plecari nu numai ca nu au inceput, dar nici nu se stie daca acesta va mai fi construit vreodata. Asta din cauza - pe de-o parte - a posibilitatii raderii definitive a aerogarii de pe suprafata pe care o ocupa, spre satisfactia mafiei imobiliare, iar pe de alta pentru a face loc pretentiilor oamenilor de afaceri Dinu Patriciu si Nelu Iordache, de a transforma Baneasa intr-un aeroport privat. Pretentii fata de care si conducerea MAI incearca sa se opuna, pentru a nu ramane cu buza umflata si a se trezi ca elicopterele Unitatii Speciale de Aviatie si SMURD nu mai au unde ateriza.

Pe urma, nici supermarketul sub administratia aeroportului n-a fost construit. A facut-o insa Selgros, vizavi, dupa ce a cumparat in mod cel putin controversat terenul aferent, defrisand o superba plantatie de pomi fructiferi a Institutului de cercetare-dezvoltare pomicola. Totodata, pasajul suprateran a ramas doar un vis, autoturismele care apuca sa intre la aeroport trebuind sa ruleze cativa kilometri spre Ploiesti, pentru a putea intoarce la primul pod spre Capitala. Cat priveste parcarea destinata cargo, ce sa mai vorbim, din moment ce si de ideea terminalului cu pricina s-a ales praful?! Cale ferata sau metrou gata in 2010? Alte minciuni si planuri marete, niciodata luate serios in seama pentru altceva, decat pentru justificarea cheltuirii banului public pe studii si proiecte fanteziste. Nici salonul oficial n-a mai fost ridicat, doar spoindu-se cel vechi. si, cu atat mai putin, spitalul de tranzit, care azi ar fi fost, poate, transformat in azil de batrani, potrivit ultimelor strategii guvernamentale in domeniul sanatatii.

 

"Aurel Vlaicu" intre circ si palpitatii

 

La ora actuala, plecarea de pe "Aurel Vlaicu" este un adevarat circ. Iar sosirea - o experienta palpitanta, pe care nimeni nu si-o doreste. Pasagerii pentru mai multe curse charter se inghesuie in acelasi timp, pe cateva randuri, la cele doar trei puncte de control, unde pretiosii politisti de frontiera nu se prea grabesc sa-i ia la controlat. Lumea nu stie ca avionul nu va pleca fara ei, din moment ce nu efectueaza o cursa regulata si e inghesuiala, dar asta nu inseamna ca pasagerii nu se panicheaza, incercand sa o ia unii inaintea celorlalti.

La sosire, un stres si mai mare. Exista doar doua benzi amarate pe care vin bagajele de cala, intr-un spatiu absolut impropiu ca dimensiuni. Orice hot poate insfaca un bagaj la un moment dat, iar de aici si pana la iesirea absolut nesupravegheata mai are de parcurs doar doi, trei metri. Dupa care ii intampina - pe hoti ori pe pasagerii care au scapat - taximetristii-pirati, organizati in celule "de criza" bine constituite.

In numerele viitoare vom vedea cine sunt vinovatii - daca ii putem numi astfel - situatiei cu care se confrunta Aeroportul Baneasa, incepand cu mileniul III. Care vinovati isi asuma "raspunderea" la orice apel de bocanci, sub cutuma ca in Romania postdecembrista nimeni n-a dat socoteala pentru erorile - interesate sau nu - comise, atunci cand lucrurile au iesit pe dos.

Va urma

Dan Coste

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
04:14
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou