Directorul Service Filaret nu e "pasionat" de reclamatiile consumatorilor

Ziarul Atac, 22 mai 2011, Ora 22:08

  • print
  • |
directorul-service-filaret-nu-e-pasionat-de-reclamatiile-consumatorilor-1.jpg

Dealerul BMW, Renault si Daewoo de pe str. Spatarul Preda nr. 7A este unul dintre cele mai scumpe din Bucuresti. Si, pentru multi cu dare de mana, asta n-ar conta prea mult, daca reparatiile efectuate si piesele de schimb ar fi de o calitate garantata ireprosabila. Din pacate, lucrurile nu stau deloc asa, iar reclamatiile la adresa Service Filaret curg cu nemiluita, atat pe adresa Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, pe diverse forumuri, dar si pe cea a organismelor mass-media. Cum trateaza conducerea unitatii nemultumirile consumatorilor, se va vedea in cele ce urmeaza.


Reviziile, reparatiile, lucrarile de tinichigerie, simplele schimburi de ulei sau diversele constatari costa la Service Filaret chiar si peste dublul perceput de alti dealeri avand acelasi obiect de activitate. Totodata, multe piese propuse spre inlocuire nu sunt originale si nu li se acorda certificat de garantie, potrivit legislatiei privind protectia consumatorilor. S-a ajuns pana acolo unde reprezentantii unitatii au intocmit liste de piese de schimb, cu manopera aferenta, fara ca macar sa se uite la automobilul care ramasese in parcare. Daca asa inteleg conducatorii Service Filaret sa-si desfasoare activitatea comerciala, lucrurile nu sunt deloc in ordine, motiv din care OPC are toate premisele si abilitatile sa se sesizeze, in urma celor prezentate in materialul de fata.


Rampa escrocheriei

Pentru piesele necesare privind remedierea unei pierderi de ulei si zgomot punte spate, service-ul a intocmit luna trecuta o factura proforma, percepand astronomica suma de 12.384,4 lei, inclusiv TVA. Iar lista cu pricina a cuprins nu mai putin de 30 de repere, manopera ridicandu-se la 3.500 lei. Exasperat de asemenea costuri, beneficiarul a vrut sa stie daca piesele ce vor fi inlocuite sunt originale si sunt insotite de certificate de garantie. Asa a aflat ca nu toate indeplinesc criteriile respective stabilite cu exactitate de legislatia in vigoare. Drept pentru care, indignat, posesorul autoturismului BMW a apelat la serviciile altui dealer.

Aici, necesarul de piese ce trebuiau inlocuite nu s-a mai ridicat la 30 de repere, ci la doar 20, toate fiind originale si insotite de certificate de garantie. In suma de 5.025 lei, fata de 8.884.4 lei cat i s-a calculat la Service Filaret. De asemenea, manopera a fost apreciata la doar 1.440 lei, fata de fix 3.500 lei, cat i s-a pretins "din burta" la Filaret. Ceea ce miroase de la o posta a escrocherie.

Cum se incarca nota de plata

Mai exact, un pivot brat costa la Filaret 234 de lei, iar la celalalt dealer autorizat BMW numai 93,5 lei. Ce e la fel de interesant, al doilea dealer a mai inclus pe lista sa de piese necesare discurile de frana fata si spate, placutele de frana si caseta de directie, si tot a scos un deviz mai mic decat Filaretul. Sa nu fi observat primii dintre mecanici ca respectivele repere sunt uzate si trebuie neaparat inlocuite, stiut fiind faptul ca sistemele de directie si de franare sunt printre cele mai importante ansamble ale unui automobil, deoarece garanteaza viata conducatorului auro? Sau erau prea preocupati cu masluirea unei liste cat mai lungi de alte piese, asa ca au sarit peste "amanunte"? Ca sa dam numai cateva exemple si sa n-o mai lungim, iata cu ce a fost incarcata nota intocmita de Service Filaret in mod absurd:

- 10 piulite diverse - 47,05 lei
- 9 suruburi diverse - 56,54 lei
- diverse garnituri - 135,4 lei
- oring - 30 lei
- siguranta - 7,6 lei
- nut - 1,3 lei
- furtun - 900 lei
- microfiltru carbon - 197,5 lei
- galerie admisie si epurator, care nu necesitau inlocuire - 2395,6 lei

TOTAL piese nejustificate - 3.771 lei

Asta in conditiile in care sistemul de franare si cel de directie fusesera ignorate de specialistii Service Filaret, dealer autorizat BMW, Renault si Daewoo.


Alte nemultumiri ale clientilor

Anul trecut, Cristian C. din Bucuresti si-a dus masina la Filaret, reclamand probleme la instalatia de alimentare. A doua zi i s-a comunicat ca s-a descoperit defectiunea si a fost de acord cu comandarea pieselor necesare. A mai asteptat o saptamana, iar cand s-a prezentat sa-si ridice automobilul a cerut diagnosticele realizate pe computer. Desi a fost incredintat ca acestea au fost efectuate, nu i-au fost prezentate nici in urma insistentelor. De asemenea, nu a beneficiat de "informatii clare si precise privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie a pieselor si a manoperei" si de niciun fel de certificat de garantie. Ba mai mult, cica i-ar fi fost montate pe masina si alte repere pentru care nu-si daduse acordul. Si asta nu-i nimic.


A doua zi a constatat ca defectiunea persista, ceea ce denota ca piesele fusesera inlocuite degeaba. S-a intors in service, i-au mai fost schimbate alte piese, tot fara certificarea garantiei, si degeaba. Pana la urma, defectiunea a fost remediata la un alt dealer BMW.

Un alt client, Doru D. a avut masina la Service Filaret doar pentru inlocuirea unui far, a barei de protectie si a unor piese din plastic, indreptarea aripii si ceva mici retusuri de vopsitorie. Dupa cateva zile de asteptare si-a ridicat automobilul, constatand: "culoarea vopselei e diferita de restul masinii; bara sta mult mai stramb decat le-am adus-o; plasticele de sub radiator nu au fost inlocuite; farul nu este reglat; bandourile de pe bara nu sunt vopsite, ci au zgarieturile cu care am venit".

Ignoranta si lipsa de bun simt

Desi astfel de exemple pot umple multe pagini de ziar, poate chiar romane, cu privire la activitatea "laborioasa" a Service Filaret, ne vom opri, deocamdata, aici. Nu inainte, insa, de a ne referi la demersul nostru jurnalistic justificat, deontologic, potrivit principiului "audiatur et altera pars". Am incercat sa stam de vorba cu conducerea acestei unitati comerciale ce se vrea de top, pentru a afla de ce practica preturi atat de mari, cum se face ca nu foloseste piese originale si de ce nu acorda certificate de garantie pentru reperele inlocuite si pentru manopera? Raspunsul unuia dintre directori, pe nume Valentin Chiriac (vezi foto), a fost stupefiant, cand i-am vorbit despre ce am dori sa discutam cu importanta sa persoana, referitor la reclamatiile clientilor: "Nu ma pasioneaza acest subiect". Dupa care ne-a inchis telefonul, fara niciun pardon.

Dan Coste

 

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
01:21
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou