Cum se câştigă un referendum

Ziarul Atac, 22 iulie 2012, Ora 22:05

  • print
  • |
cum-se-castiga-un-referendum-27142-1.jpg

La referendum, ca la război. Referendumurile pot fi afaceri "sângeroase" şi vătămătoare. Nu există perspectiva unei coaliţii confortabile sau a compromisului. Câştigătorul ia cu adevărat totul. Şi deşi fiecare campanie este diferită, există anumiţi factori comuni pentru toate referendumurile.

În primul rând, un referendum este într-adevăr un război. Trucul real este de a ataca punctele forte şi a câştiga, pentru că atunci adversarul nu are nimic prin care să riposteze, moment în care îl poţi face praf. Un alt sfat este să-ţi cunoşti adversarul. Trebuie să dai dovadă de mult realism cu privire la adversarul tău. Nu poţi schimba opinia publică, mult, în timpul campaniei.

Nu te adresa doar propriilor susţinători. Un alt sfat este că un avantaj timpuriu poate fi fatal. Partea care are un astfel de avantaj în sondaje este de multe ori cea mai vulnerabilă la automulţumire şi are de pierdut, de multe ori subestimând amploarea provocării cu care se confruntă. Următorul sfat este că nu ai neapărat nevoie de un mesaj pozitiv. Dar poate ajuta să ai un răspuns pregătit atunci când jurnaliştii te acuză că nu ai nimic pozitiv de spus. Trebuie să controlezi dezbaterea. Determinând adversarul să joace pe terenul tău, după regulile tale, este probabil cea mai importantă parte din orice campanie de referendum. Prin acest tip de "Ju-jitsu", referendumurile pot fi câştigate şi pierdute.

Un alt sfat este: fă campania relevantă pentru alegătorii obişnuiţi. Afacerile constituţionale sunt destul de abstracte pentru majoritatea oamenilor în comparaţie cu preocupările lor cotidiene de a-şi păstra locul de muncă şi a asigura că copiii lor merg la o şcoală bună, astfel că trebuie să găsim o cale de a le face relevante pentru viaţa de zi cu zi.

Nu ai nevoie de celebrităţi, deoarece acestea pot diviza opinia şi nu ajută întotdeauna să ajungi dincolo de baza de sprijin obişnuită. Liderii de afaceri sau cadrele universitare sunt un pariu mult mai sigur, mai ales în cazul în care referendumul este despre locuri de muncă şi economie.
Nu ai nevoie nici de politicieni, dar ai nevoie de partidele lor. Votul anti-politică este o forţă puternică în aceste zile, dar un referendum este încă un scrutin iar aceasta înseamnă a reuni o majoritate.

Singurul mod realist de a fi în măsură să faci acest lucru este să te bazezi pe structurile de partid existente şi pe voluntari. Uneori, pur si simplu nu poţi câştiga. Poţi avea tacticile cele mai strălucite, cea mai bună reţea de bază şi cei mai mulţi bani, dar dacă starea de spirit politică şi economică este împotriva ta, vei pierde, probabil. Acest lucru prezintă o mare problemă pentru oricine face campanie pentru schimbare constituţională. Lucrul major legat de un referendum este că populaţia are întotdeauna ultimul cuvânt. Şi aşa cum ştiu toţi democraţii buni, ea niciodată nu greşeşte.

 

 

 

EDITORIAL

Afacerea „incineratorul”

Afacerea „incineratorul”

  Afacerea „incineratorul” este o poveste urâtă, în spatele căreia se află interese mari, oameni im­portanți și, mai ales, bani. Mulți bani, pe care personaje lipsite de scrupule vor să-i facă pe sănătatea și chiar viața giur­giuvenilor. Noi am plecat pe firul ei, plecând de la prima locație &ici ...

STIRI RECENTE

FACEBOOK

ARHIVA

NEWSLETTER

Introduceti emailul dvs. mai jos pentru a primi ultimele stiri de pe site-ul Ziarulatac.ro

A.B.A. ACCOUNTING
06:54
BREAKING NEWS:

„Atac la persoană” atacă din nou